Kankaanniemen toimintatapa ihmetyttää

On ymmärrettävää, että Toimi Kankaanniemi on henkilökohtaisesti pettynyt kun ei päässyt jatkokaudelle eduskunnassa. Ero puolueesta tuli kuitenkin yllättäen ottaen huomioon miten tiiviisti hän työskenteli hallitusohjelman parissa kolmen viikon ajan. Hän tuurasi puoluesihteeriä puoluesihteerityöryhmässä, oli neuvottelijana elinkeinotyöryhmässä ja vierailevana neuvottelijana kuntatyöryhmässä. Hallitusneuvotteluissa pidettiin lähes joka päivä yhteisneuvottelupalaveri, jossa hyväksyttiin eri työryhmien tulokset yksimielisesti. Missään vaiheessa kukaan neuvottelijoista ei ilmaissut etteikö hallitukseen voida mennä. Toisenlainen toimintatapa olisi ollut mahdollinen. Vasemmiston kansanedustajat Mustajärvi ja Yrittiaho marssivat ulos Säätytalolta, koska eivät voineet ohjelmaa hyväksyä, mutta eivät hekään eronneet puolueensa jäsenyydestä. Neuvotteluiden lopputulos, hallitusohjelma ja sen liitteenä SDP:n ja Kokoomuksen sopimus EU-politiikan hoidosta annettiin 20.6. eduskuntaryhmän ja puoluevaltuuston yhteiskokouksen hyväksyttäväksi. Puoluevaltuuston jäsenille kerrottiin, että koko neuvotteluryhmä, mukaan lukien Kankaanniemi, liputti yksimielisesti hallitusohjelman puolesta. Tässä ymmärryksessä kokous hyväksyi yksimielisesti hallitusohjelman ja valitsi Päivi Räsäsen sisäasianministeriksi. Puoluevaltuuston jäsenet saavat nyt olla pettyneitä Kankaanniemen toimintatapaan. Puoluevaltuuston jäsenten on kyettävä luottamaan niihin henkilöihin, jotka ovat kolme viikkoa tehneet suljetuin ovin työtä. He saivat vain päivän aikaa perehtyä 90-sivuisen neuvottelutulokseen. Puoluevaltuusto olisi voinut tehdä päätöksen, ettei hallitukseen mennä jos Kankaanniemi olisi ilmaissut eriävän mielipiteensä ennen kokousta.

Asmo Maanselkä
Puoluesihteeri

Toimi Kankaanniemen avustajana vuosina 2003- 2009

Piditkö tästä kirjoituksesta? Näytä se!

0Suosittele

Kukaan ei vielä ole suositellut tätä kirjoitusta.

Käyttäjän leskinen kuva

Luettuani Kankaanniemen plogin en ihmettele hänen tekemää ratkaisua ollenkaan.

Niin että täydestä meni Toimin tarina =)

Käyttäjän Aapok kuva

Totta kai persu suu vaahdossa nyökyttelee poliittisen vihollisen päätöstä, jos se on samansuuntainen kuin hänen oma päähänpinttymänsä.

Täh?? Tarkoitatko ettei tule hyväksyä toimia jotka sinä muuten hyväksyisit, mutta jos ne tulee viholliselta ne ovat huonoja toimia???

Tulisit pseudonyymi Aapo "pelkuri" Kansikas edes omalla nimelläsi vittuilemaan muille!!

Käyttäjän Aapok kuva

Suosittelen sinulle "sauli liekari" vihanhallintakurssia. Tuollainen käytös ei ole terveen miehen merkki.

Suosittelen sinulle pseudonyymi Aapo "onneton ruikuttaja" Kansikas peräsuolihuuhtelua...

..tut minä ole vihainen, laskeudun vain tasollesi argumentoimaan!

Käyttäjän Aapok kuva

En minä mitään ruikuta, sinähän tässä ruikutat.

Karavaani kulkee, ja koirat haukkuu, vai miten se menikään. Kohta meillä on EU-pankkien pelastuspaketti kasassa ja homma jatkuu niin kun ei mitään. Sinusta ja kaltaisistasi alkoholisoituneista reppanoista huolimatta. Jonkun on nääs tienattava nekin verovarat, joista toimeentulotukesi maksetaan.

"Jonkun on nääs tienattava nekin verovarat, joista toimeentulotukesi maksetaan."

???

Tarkoittanet paremminkin, että jonkun on tienattava nekin verovarat, joilla pankkiirien toimeentulo turvataan!

Oletko sinä niin saatanan tyhmä, että luulet täällä pelkästään perseaukisten ruikuttavan taloustilanteesta. Kerro mitä köyhä menettää jos talous romahtaa?
Nyt tässä laitetaan tavallinen veronmaksaja tiukille ja sinä jaksat yrittää onnetonta manipulointiasi, joka ei edes tule onnistumaan.

"Aapo" sinut on punnittu ja kevyeksi havaittu...

Käyttäjän Aapok kuva

Ota sauli vielä yhdet.

Ok, sinulle ja koko euroopalle...kippis!!

Käyttäjän Matias kuva

Tässä on nyt isommat asiat kuin Kankaanniemi kyseessä. Kyse on siitä, että Kristilliset ja Vasemmisto käänsivät täydelliseti takkinsa. Aivan sama, mitä siellä neuvotteluissa päätettiin. Pitäisi ottaa huomioon, mitä äänestäjille luvattiin! Tämä ei tunnu ketään kiinnostavan....tai no joo. Urpolaista, joka sai "takuut"...

http://www.verkkomedia.org/news.asp?mode=8&id=1494

Käyttäjän petrirautiainenpuheenvuorouusisuomifi kuva

Pienille puolueille ainoa keino menestyä on äänestäjien mielipiteen huomioon ottaminen. Se yleensä näkyy seuraavissa vaaleissa, mikä puolue ei ole noudattanut lupausta äänimäärän ja edustuspaikkojen menetyksenä.

Ei ole mikään ihme, vaikka kiinnostus tällaisen hallituksen toiminnalta meneekin, koska mikään sopimus ei tunnu pitävän paikkaansa.

Käyttäjän pcasentaja kuva

Päivi taisi pistää asialle?

Käyttäjän Kippari kuva

Koville tuntuu ottavan tuo Kankaanniemen eroaminen.

Käyttäjän MarjaS kuva

Äänestäjille kerrottiin:

"Suomen ei tule ottaa vastattavakseen talouttaan huonosti hoitaneiden EU- jäsenmaiden velkoja tai kansainvälisten rahoituslaitosten
riskejä minkään järjestelyn kautta, kuten esimerkiksi yhteisten velkakirjojen tai Euroopan Keskuspankin suorittamien jäsenmaiden velkakirjojen ostojen kautta."
http://www.kd.fi/KD/www/fi/politiikka/Ohjelmat/Vaaliohjelma/Vaaliteemat/...

Kankaanniemen toimintatapa ansaitsee kunnioituksen.

KD:n toimintatapa ihmetyttää.

Käyttäjän pcasentaja kuva

"Suomen ei tule ottaa vastattavakseen talouttaan huonosti......

Nyt on aika siirtyä puheista tekoihin. Ei on ei, sopimuksessa pysytään.
Suomessa on totuttu siihen, että se mitä on sovittu siitä pidetään kiinni. Harmi, jos sopimuskumppanit eivät pysty siihen.

Saksalaiset, ja Venäläisetkin ovat aina tulleet juttuun Suomalaisten kanssa. Emme ole koskaan pettäneet heitä. Historia todistaa sen moneen kertaan. Olemme myös hyvä alamaiskansa. Ruotsalaiset ovat sen kokeneet meitä hallitessaan. Myös nykyään (Nordea, Sonera).

Kai me olemme niin yksinkertaista kansaa ettemme edes ymmärrä huijata muita. Yksinkertaisuudessamme olemme kuitenkin itsenäisiä.

Eiköhän me pärjätä jatkossakin!

Käyttäjän vesakauhajarvi kuva

KD:n toimintatapa oksettaa.

Käyttäjän petrirautiainenpuheenvuorouusisuomifi kuva

Puhuit Marja asiaa. Yhtä lailla tuo soveltuu hallituksen päätösten tekoon.
Mastrichtin lakihan kieltää EU-jäsenmaita lainaamasta varojaan taloudellisissa vaikeuksissa oleville jäsenmaille. Tätä lakia ei kuitenkaan ole noudatettu vaan velat on maksatettu muille jäsenmaille, joiden talous on paremmassa kunnossa. Aikanaan velan takaus lankeaa maksettavaksi, jolloin Suomeen tulee kerralla massatyöttömyys ja palveluita lakkautetaan, kun varat eivät riitä 14 miljardin euron takausten maksamiseen.

Kankaanniemi koki asian omantunnon kysymykseksi, mikä on hatun noston arvoinen teko.

KD toimi vastoin sopimuksia Kankaanniemen ollessa ulkomaan matkalla tietämättä asiasta mitään.

Maanselän selittely menee kyllä ihan omaan arvoonsa kun lukee Kankaanniemen kertomusta kuinka kaikki meni.

Maanselkä on ilmeisen tyypillinen KristillisDemari jolle valta merkitsee kaikkea ja periaatteet ei mitään.

Otetaanpa esimerkki Hesarin vaalikoneesta keväällä 2011:

"10.Suomi on muiden euromaiden mukana osallistunut rahaliiton kriisimaiden pelastamiseen satojen miljardien eurojen tukipaketeilla. Keväällä 2010 Suomi sitoutui lainaamaan Kreikalle 1,6 miljardia euroa. Sen lisäksi Suomi lupasi taata Euroopan vakausvälineen 750 miljardin lainavalmiuksia tarvittaessa yli 8 miljardilla eurolla. Suomi saattaa vielä joutua kasvattamaan takauslupaustensa määrää. Mikä seuraavista väittämistä kuvaa parhaiten näkemystäsi?"

Maanselkä rehdisti valitsee vaihtoehdon:

"Kreikan ja Irlannin tukeminen oli virhe, sillä kunkin maan pitäisi hoitaa omat asiansa. Suomen liittyminen rahaliittoon oli virhe, jonka seurauksia nyt maksamme. Suomen tulee erota rahaliitosta mahdollisimman pian."

Jokainen itsekseen mietiskelee nyt mikä mahtaa olla Maanselän tämän päivän mielipide.

Maanselkää vain harmittaa kun ei uskalla tehdä samaa ratkaisua. Eli eroa Kd:stä. Kuka hyppää seuraavaksi laidan yli?

Käyttäjän VILENIN kuva

Puoluesihteerin on toteltava työnantajaansa tai muutoin leipäpuu on menetetty.On selvää, että Kankaanniemen avoin tilitys ja puolueesta lähtö pani horkkaa muistuttavan vapinan KD:n "terävään päähän",meidän on mahdoton tietää millaista palautetta kannattajat ovat puolusihteerillekin antaneet.Ajattelipa hän itse mitä tahansa, niin tälläinen ulostulo oli pakko tehdä.Voin todeta vain,vilpitön osanottoni!

kuulkaas nyt jos asmo haluaisi valtaa ei hän olisi kristillisissä vaan jossain muussa puolueessa.Politiikka on kompromissien tekoa ja kaikille nämä asiat eivät ole niin tärkeitä.Jotkut pitävät vaalijärjestelmää tärkeämpänä kuin tätä.KD on myös pieni puolue joka ei paljoa voi tehdä.Ainakaan niin kauan kuin vaalijärjestelmä on nykyisenlainen.Henkilökohtaisesti ihmeytelen miksi tämä kreikka kysymys on saanut niin suutret mittasuhteet .Tärkeämpiäkin asioita olis

Käyttäjän villekauppinen kuva

Tärkeämpiä asioita ei ole.
Tämä kriisi määrittelee niin EU:n kuin suomalaisen hyvin-/pahoinvointivaltion tulevaisuuden.

Käyttäjän petrirautiainenpuheenvuorouusisuomifi kuva

Olemme lähempänä pahoinvointivaltiota kuin hyvinvointivaltiota. Miksi alunperin piti lähteä lainaamaan varoja muille EU-maille? Mastrichtin lakihan sanoo, että jokainen maa vastaa itse omista varoistaan ja veloistaan. Lisäksi se sanoo, etteivät maat saa ottaa toisiltansa velkaa taloudellisten vaikeuksien takia.

Lakia on rikottu rajusti ja pimitetty kansalaisilta täysin miljardiluokan velat. Suurin osa niistä on Kateisen ja Urpolaisen kahden keskeisiä "salakakauppa" sopimuksia.

Tällä tiellä ei ole kuin yksi lopputulos. Massatyöttömyys tulee oikein räjähdyksen omaisena, kun Suomelle kohdistetut takaukset ensi vuonna lankeavat maksettaviksi. Toiseksi palvujen määrä supistuu huomattavasti, kun ei ole varoja pitää niitä yllä. Tuloksena on lama.

Kaikki tämä holtittoman taloudenhoidon seurauksena.

Käyttäjän petrisalo kuva

On piristävää kuulla avoimesti tapahtuneista tällaisen kurkistusikkunan kautta.

Ensin lainaus Asmo Maanselän kirjoituksesta:

"Hallitusneuvotteluissa pidettiin lähes joka päivä yhteisneuvottelupalaveri, jossa hyväksyttiin eri työryhmien tulokset yksimielisesti. Missään vaiheessa kukaan neuvottelijoista ei ilmaissut etteikö hallitukseen voida mennä.

Toisenlainen toimintatapa olisi ollut mahdollinen. Vasemmiston kansanedustajat Mustajärvi ja Yrittiaho marssivat ulos Säätytalolta, koska eivät voineet ohjelmaa hyväksyä, mutta eivät hekään eronneet puolueensa jäsenyydestä. Neuvotteluiden lopputulos, hallitusohjelma ja sen liitteenä SDP:n ja Kokoomuksen sopimus EU-politiikan hoidosta..."

Tuohon kansan edustajien Mustajärvi ja Yrttiaho ulosmarssiin liittyi Ylen erittäin merkittävä uutinen, joka saattaa mahdollistaa sen, että työssään pysyvästi vammautuneiden ja sairastuneiden ihmisten perustuslainkin takaamat ihmioikeuksiin ja oikeusturvaan liittyvät epäkohdat tulevat ratkaistuiksi. Vuosikymmenten viivyttelyn jälkeen.

Harmaa hallinto ja Suomen ihmisoikeustilanne 2011
Lähetetty heinäkuu 17, 2011 kirjoittanut Suomi 2017 - Suomi 2.0

- Suomi jatkaa läntisten YK-maiden johtavana ihmisoikeusrikosvaltiona. Kova väite heti tämän artikkelin alkuun. Perustelen väitteeni saman tien.

- Hallitus ja eduskunta saattoivat vuosina 2003 – 2007 voimaan ”kahden lääkärin loukku” – lakipaketin nimellä tunnetun potilaiden niittokoneiston. Nostaen samalla vakuutuslääketieteen täysin ylivertaiseen asemaan.

Lue koko artikkeli osoitteessa:
https://suomi2017.wordpress.com/2011/07/17/harmaa-hallinto-ja-suomen-ihm...

Käyttäjän taunoomehtala kuva

Asmo Maanselkä on Toimi Kankaanniemen kanssa samassa vaalipiirissä, ja odottelee jo kieli pitkällä omaa vuoroaan. Tässä Kankaanniemen kaikinpuolinen lokaaminen sen kuin parantelee Maanselän omaa asemaa ja etua.

Kankaanniemi kertoi selkeästi eronsa syyt, ja ne ovat erittäinkin hyväksyttäviä ja osoittavat korkeaa toimintamoraalia.

Kristillisdemokraattien poliittisen moraalin osalta ei voi sanoa samaa. Sitä ei yksinkertaisesti ole olemassakaan.

Käyttäjän markosihvonen kuva

Mitäs jos julkaistaisiin pöytäkirjat niin selviäisi kuka valehtelee?

Käyttäjän maanselka kuva

On totta, että koville ottaa. Asia myös menee henkilökohtaiselle tasolle. Olen työskennellyt kohta yhdeksän vuotta tiiviisti Toimi Kankaanniemen kanssa. Toimi soitti minulle 2002 keväällä ja pyysi ehdokkaaksi. Tulin silloin puolueen jäseneksi. Toimi on tukenut minua joka käänteessä. Vielä puoluekokouksessa elokuussa hän tuli halaamaan ja muistelimme menneitä. Siksi tämä viimeinen käänne on surullinen.

Mutta elämä jatkuu. Toivotan Toimille hyvää jatkoa. Toivon sitä, että puoluetta ei tarvitse mollata julkisuuden kautta. Jos on korjattavaa, niin sen voi lähettää minulle sähköpostissa. Muuten joudun uuden virkani puolesta vastaamaan syytöksiin. Jos ollaan väärillä linjoilla niin Toimi olisi voinut kertoa sen hallitusneuvotteluiden aikana tai sitten hän olisi voinut neuvotella itse puolueellemme paremman ratkaisun.

Oma käsitykseni asiasta on että nimenomaan KD mollaa julkisuudessa Toimi Kankaanniemen suoraselkäistä ratkaisua samalla yrittäen peitellä yhteistä petosta äänestäjiään kohtaan.

Taitaa KD:ssä olla osa 10:stä käskystä hieman unohduksissa? Varsinkin käskyt 7-10 :

8. Älä lausu väärää todistusta lähimmäisestäsi.
9. Älä tavoittele lähimmäisesi omaisuutta.
10. Älä tavoittele lähimmäisesi puolisoa, työntekijöitä, karjaa äläkä mitään, mikä hänelle kuuluu.

Käyttäjän petrisalo kuva

Kysynkin vielä kohteliaimmin erittäin vakavaa asiaa, josta ei tunnu saavan vastausta keneltäkään hallituspuolueen tai keskustan edustajalta vastausta. Virallisten ja maksullisten tiedotusvälineiden edustajista puhumattakaan.

Ennen eduskuntavaaleja asiasta varmuudella tietävät kansanedustajaehdokkaat menivät harmaiksi ja puhe alkoi takellella, kun kysyin kasvokkain asiasta. Tässä kysymykseni tekstimuodossa.

Miksi ihmeessä Suomi varautuu luovuttamaan "uudistetussa" perustuslaissa HE 60/2010 (nyt myös LJL 3/2011) itsemäärämisoikeuden kannalta merkittävän toimivallan Euroopan unionille tai iso HUOM! nimeämättömälle kansainväliselle toimielimelle tai järjestölle?

Kyseessä on siis "uudistetun" perustuslain 1§, 94§ ja 95§ koplaus sekä niiden todellinen vaikuttavuus.

Käsittääkseni eduskunnan toinen äänestys on tulossa piakkoin ja silloin tätä kysymystä on enää turha esittää.

Vastauksen saamisen nopeuttamiseksi voin kertoa, että kysymääni tietoa en ole löytänyt perustuslakia "uudistaneen" Taxellin komitean asiapapereista Valtioneuvoston hankerekisteristä (HARE-rekisteri).

Peruspyykkiä 1 | Ketkä vaikuttivat perustuslain sisältöön? | Perustuslain uudistaminen HE 60/2010 - Työryhmän jäsenet
http://www.hare.vn.fi/mKokoonpanonSelailu.asp?h_iID=14849&tVNo=6&sTyp=Se...

Peruspyykkiä 2 | Mitä ja ketkä saivat lausua perustuslaista? | Perustuslain uudistaminen HE 60/2010 - Lausunnonantajat
http://www.hare.vn.fi/mAsiakirjojenSelailu.asp?h_iID=14849&tVNo=4&sTyp=S...

... onko tässä mahdollinen vastauksen osa?

Suomi luovuttaa ja ulkoistaa perustuslain "uudistuksella" talousvallan vieraisiin käsiin? http://www.verkkomedia.org/news.asp?mode=9&id=1482

"Talouskriisin myötä EU on leikkaamassa valtaa kansalta myös kotimaissa. Taloudesta ei enää päätetä demokraattisesti. EU:ta ajetaan kohti jälkidemokraattista aikakautta, väittää leipätyökseen EU:sta kirjoittava toimittaja Leigh Phillips."

Talousvalta on vallan eri osista se kaikkein tärkein.

Käyttäjän markosihvonen kuva

Alkoi kuulostamaan siltä ettei niitä pöytäkirjoja sitten sinun puolestasi tarvitsekaan katsoa, olkoon koko homma, vai?

Käyttäjän Matias kuva

"Jos ollaan väärillä linjoilla niin Toimi olisi voinut kertoa sen hallitusneuvotteluiden aikana tai sitten hän olisi voinut neuvotella itse puolueellemme paremman ratkaisun."

Eikös tuo linja päätetä yleensä ennen vaaleja? Jotta äänestäjätkin tietävät mitä äänestävät!

Käyttäjän VILENIN kuva

Ymmärrän, kun puolue on mollannut itsensä ja periaatteensa niin Kankaanniemen esiintulo oli varmasti suolaa haavoihin,joko KD on köytynyt niin,että on menettänyt omatunnonkin,

Käyttäjän VILENIN kuva

Onko puoluesihteeri joku virka, elä hyvä mies nyt höpise.Kertoisit puolueasemasi johdosta.Virkamies on erottamaton,sinun "virkasi"taitaa olla katkolla jokaisessa puoluekokouksessanne.

Minua ihmetyttää KD:n toimintatapa, Kankaanniemelle nostan sen sijaan hattua ja korkealle:

Viime kevään eduskuntavaalien tärkein teema oli Suomen kanta tuleviin tukipaketteihin. Hallitus muodostettiin niistä puolueista, jotka olivat valmiita hyväksymään Suomen vastuiden kasvattamisen turvaavia vakuuksia vastaan. Perussuomalaiset kammettiin hallituksesta, koska he eivät olleet valmiita hyväksymään tukipaketteja missään muodossa.

Vaalilupauksissaan SDP laittoi tiukat ehdot lisävastuille ja Vasemmistoliitto sekä KD vastustivat niitä ehdottomasti. Lisäksi 2/3-osaa valituista kansanedustajista ilmoitti vaalikonevastauksissaan vastustavansa tukipaketteja. Kreikan vakuusratkaisu ei nyt nähdyllä tavalla täytä mitään edellä mainittuja ehtoja. Jos tämä ei ole demokratian pilkkaa, niin mitä se on?

Käyttäjän Aapok kuva

No pitihän eduskunnasta poispotkitun ja täysin unohduksiin painuneen poliitikon vielä kerran päästä parrasvaloihin ennen esiriipun laskeutumista. Siitähän tässä on kysymys eikä mistään muusta.

Ei kyllä anna kovin hyvää kuvaa KD:n jo muutenkin marginaaliin ajautuneen porukan yhteishengestä.

Vapaassa maassa vapaa pohdiskelu on mahdollista ja sallittua.

Myös Asmo Maanselkä on siihen oikeutettu.

Toimi Kankaanniemi antoi pois vastuullisen vaikutusmahdollisuuden.

Kokeneena ja maltillisena poliitikkona hänellä olisi ollut hyvät vaikutusmahdollisuudet vaikkapa kuntauudistuksessa.

Nyt kaikki kyynisen katkerat vuodatukset menevät lähes lyhentämättöminä Timo Soinin pohjattomaan pussiin.

Mikä on Kankaanniemen seuraava siirto ?

Käyttäjän 05071953 kuva

Olihan se Räsäsellä hallituskiima jo silloin kun Vanhasen hallitusta
muodostettiin. Hän pahoitti mielensä kun oli kaikista asioista
yhtä mieltä eikä silti otettu porvarihallitukseen.

Käyttäjän mikkonummelin kuva

Olen pohtinut, millainen mahtaa olla KD:n loppu nykymenolla. Proosallisin tapa olisi se, että puolue jäisi yksinkertaisesti ilman paikkoja seuraavissa eduskuntavaaleissa.

Yllätyksellisempää olisi, jos Kokoomus tarjoaisi kassakaappisopimusta, jossa KD fuusioitaisiin siihen ja nykyisille KD:n kansanedustajille ja uskollisimmille aktiiveille tarjottaisiin varmoja paikkoja Kokoomuksen ehdokaslistalta vaalipiireissään seuraavia eduskuntavaaleja silmälläpitäen. Päivi Räsänen toki päästettäisiin eläkkeelle tai pakastevirkaan.

Käyttäjän Kira kuva

Ei tehdä sopimusta, älkää edes vilkuilko tähän suuntaan! Hus!

Käyttäjän petrirautiainenpuheenvuorouusisuomifi kuva

Itse en ainakaan ottaisi pestiä vastaan, jos KD päätettäisiin fuusioida kokoomuksen kanssa. Siinä alkaa olla jo lahjonnan makua, mikä tekee asiasta houkuttelevan. Pettymykseksi saat kokea olevasi pelkkä hanttimies/-nainen, jota kokoomus käyttäisi härskisti hyväkseen.

Ennemmin lähtisin kävelemään puolueesta kuin ottaisin toiminnan vastaan, jos olisin KD:n kansanedustaja.

Käyttäjän ilkkahyttinen kuva

Asmo,

niin tekee...

Ao. raha- eikä muita sotkuja millään tavoin puolustelematta voidaan todeta tässäkin:”Happamia sano kettu pihlajamarjoista”. Kuten Toimi Kankaanniemi itse kertoi, hän teki ao. asioissa sekä virheitä että esitti vain myöhäistä kritiikkiä. Nyt kun hän ei päässyt – siksikin? - KD:sta eduskuntaan, hänen on helppo kritisoida KD:n ”vääriä päätöksiä”, so. kaikessa sovitussa hallitusohjelmassa mukanaoloa. Hänen on helppo nyt jättäytyä KD:sta sivuun ”sitoutumattomaksi” tarkkailijaksi, jos kohta PerSuot ottaisivat hänet hoteisiinsa. KD:hin hänellä ei ole populististen lausuntojensa perusteella ole enää juuri paluuta. Keskustan ja PS:nhan on helppo jatkaa populistista EU- kritiikkiään tietäen, että se pysyy, pysyy, kunnes…

Kumpikohan nyt on tärkeämpää: päästä vaikuttamaan edes jotenkin – nyt ministeri Päivi Räsäsen postilla – hänhän käsittelee poliisi-, pelastus-, rajavartio- ja maahanmuutto-osastoille kuuluvat asiat lukuun ottamatta kotouttamisyksikön asioita, samoin ministeriön erillisille yksiköille kuuluvia asioita sekä opetus- ja kulttuuriministeriöön kuuluvia kirkollisasioita – ko. elintärkeisiin ’kotoisiin’ asioihimme – kuin ulkoisiin EU-asioihin, joihin ’pienellä’ Suomella on osaa jokseenkin vain ”koiranvirka” – jonka senkin arvo diplomaattiselta kannalta katsoen valitettavasti suomalaiskansallisesti ’änkyränä’ vain edelleenkin ohenee??...

Käyttäjän vantaaliittyyennemminkeravaankuinhelsinkiin kuva

Kyllä oppositiovaikuttamisen mahdollisuuksia tai ennemminkin mahdottomuutta oli KD:ssä jo katsottu aivan tarpeeksi. Olen Hyttisen Ilkan kanssa täysin samaa mieltä siitä, että sisäministeripuolue voi vaikuttaa monella myönteisellä tavalla kansalaista lähellä oleviin asioihin.

ERVV-pääoman lisääminen tarkoittaa tuon summan siirtoa luxemburgilaiseen osakeyhtiön omaan pääomaan. Nuo nyt jo 14 miljardia ovat lainaa markkinoilta, eikä niille makseta samaa korkoa kuin mitä Suomen valtio niistä maksaa. Päivi Räsäsen tapaan voi väittää, ettei miljardeista ole maksettu euroakaan minkään maan pelastamiseksi. Toisaalta voi kysyä millä keinoin Suomi saisi nuo pääomat takaisin, kun todennäköisin seuraava "sijoituskohde" maksanee vanhoista lainapääomistaan takaisin enintään 40% ?

14 miljardia on suuri summa suomalaisen veronmaksajan selkänahasta revittäväksi, mutta kaipa sillä ei ole väliä, kun puolueiden politiikkalinjauksia tekevät vanhat jäärät edustavat sellaista ikäpolvea, jonka ei enää itse tarvitse tuosta maksu-urakasta huolehtia. Keskusta, Kokoomus, SDP ovat julkisivunuorennuksestaan huolimatta edelleen kuuliaisia suurten ikäluokkien politiikan edistäjiä, joiden puheenjohtajat ovat vain sätkynukkeja vanhan vallan puoluehallitusten käsissä.

Käyttäjän petrirautiainenpuheenvuorouusisuomifi kuva

Kyllä nuoremmat sukupolvet tulevat kiromaan nykypolitikkojeen aikaansaannoksia. Seuraavalta sukupolvelta ja meidän lapsilta se vie elämän.

Et voi opiskella, kun ei ole rahaa, millä maksat opintosi. Laina on tänä päivänä epävarma rahoitusväline, koska tulevaisuudesta ei ole tietoa. Töitä on vähän tarjolla ja nuoria työntekijöitä uhkaa syrjäytyminen yhteiskunnasta.

Mistä revitään ne rahat, kun ei ole verotuloja kansalla? Työssäkäyvän väestön määrä koko ajan vähenee. Valtio ja kunnat köyhtyvät köyhtymistään, kun pitää omaisuudesta luopua ja myydä pilkkahinnalla pois. Niistä ei paljon velkoja makseta. Pelkät korot ovat jo kolmasosan velan määrästä.

Se mikä minua ärsyttää on että ihmiset ajattelee että jos joku asia on HEILLE elämän ja kuolemankysymys SE ON SITÄ KAIKILLE MUILLEKIN.KD ei missään vaiheessa ole sanonut että tämä olisi meille kynnyskysymys.Se mikä erottaa valtioliiton ja liittovaltion on että valtioliitosta voi erota liittovaltiosta ei

Käyttäjän timovaittinen kuva

Lyhyesti.

- Eduskuntavaalien alla KD oli jyrkän EU-vastainen.

- Hallitusvastuu, ja painava salkku, ovat muuttanut Päivi Räsäsen ja KD:n EU-politiikkaa radikaalisti.

- Linjanmuutos on johtanut KD:ssa sisäisiin vaikeuksiin, koska omantunnon omaavan ihmisen voi olla tätä vaikea hyväksyä.

- Toimi Kankaanniemi teki omantuntonsa mukaisen ratkaisun, ja erosi viime viikolla puolueesta.

Näin yksinkertaista.

.

Toimin rehellisyys ja suoraselkäisyys tilanteessa ovat hänelle pääomaa politiikassa tulevaisuudessa (uskaltaisin jopa väittää, jos Toimi perustaisi nyt oman puolueen olisi sen kannatus vuoden päästä korkempi kuin äänestäjänsä pettäneen KD:n).

Toimi ei ollut valmis luopumaan periaatteistaan, kuten seteliselkärankaiset poliitikot, tässä maassa, ovat.

Seteliselkärankaisiksi eduskuntavaalien osoittautui myös vasemmistoliitto, mikä teki EU-politiikassaan täsmälleen saman käännöksen, ja petti sanansa siitä mitä oli vaaleja ennen äänestäjilleen luvannut. ”Paavo Arhinmäellä ei ole enää takkia mitä kääntää, Paavolta puuttuu paitakin.”, kommentoi Soinikin Arhinmäkeä blokissaan.

Käyttäjän timovaittinen kuva

Lisäys.

Toimi kirjoitti blogissaan:
"Nyt KD hyväksyy myös Suomen perustuslain muuttamisen, vaikka edellinen eduskuntaryhmä sitä yksimielisesti vastusti. Presidentin valtaa murretaan ja EU:n merkitystä vahvistetaan."

Siis! KD tukee liittovaltiokehitystä mikä on vastoin sitä, mitä KD:n vaaliohjelman 14. osio selkeästi lupasi. KD on hyväksymässä myös Suomen perustuslain muuttamisen, vaikka edellinen KD:n eduskuntaryhmäkin sitä yksimielisesti vastusti!

.

Tässä eroasissa on vain yksi voittaja. Totisesti.

Käyttäjän ilkkahyttinen kuva

On ylen helppo ennen vaaleja politikoida ja populistisesti lupailla "olla ryhdikäs vastustaja", mutta kun tulee tosipaikan eteen, siinähän toimit kuten muutkin 'liittovaltiolaiset' - tai teet poliittisen "itsemurhan" tai ainakin yrityksen "suuriin suomalaiskansallisen periaatteellisiin vastustajiin", PerSuohin, kuten ilmiselvästi heitä kosiskellen nyt Toimi Kankaanniemi ja häntä kehuskelevat "sulhot" kilvan 'vastavuoroilevat'...

Toimi Kankaanniemi on itse vastannut tähän Asmo Maanselän kirjoitukseen omassa Puheenvuoroblogissaan:
http://toimikankaanniemi.puheenvuoro.uusisuomi.fi/85402-kd-kaansi-takkin...

Timo hyvä.Yksikään uusi puolue ei tule Suomessa nousemaan eduskuntaan niin kauan kuin vaalijärjestelmä on tälläinen.ämä on suurin syy miksi kd on pakko olla hallituksessa.Jos vaalijärjestelmä olisi toisenlainen koko tilanne olisi toinen.Emme voittaisi miään jos lähtisimme hallituksesta.Väitän että liittovaltiokehityksen torjumiseksi on parempi olla hallituksessa jotta vaalijärjestelmä saadaan paremmaksi.Sen jälkeen voimme ehkä jopa tehdäkin asiale jotain.Jos vaalijärjestelmä ei muutttuisi olisi puolueemme pitänyt lähteä hallituksesta.Se on kantani sen olen sanonut puoluevaltuuston kokouksessa kaikille

Käyttäjän kveikko kuva

Politiikka on selkään puukottamista.

Taisteltaessa kansalaisten äänistä (hurraa-huudoista?), oma puoluetoveri on pahin vihollinen. Oma etu vaatii julkisuudessa näkyviä kaksintaisteluja ja selkään puukottamisia.

Oma etu vaatii myös näiden selkäänpuukottajien julkisia mestaamisia. Mitä isompi tori sitä näyttävämpi mestaus.

Saman tyyppinen tapaus oli tämä Vihreiden Lahden puheenjohtajan julkinen mestaaminen:
http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/116122-vihreiden-sisalla-vihakupru-–-”poliisiasia”

    Kun kirjoittajan juttu meni liiallisuuksiin, soittivatko kaverit hänelle: "Hei kuule, nyt meni överiksi. Olisikohan tähän ratkaisu?"
    Eivät soittaneet. He soittivat poliisille: Keskuudessamme on rikollinen. Mestatkaa hänet. – Poliisi lopetti tutkinnan, mutta mestaus onnistui hyvin.

Tulemme näkemään vielä paljon näitä kansalle suunnattuja sirkushuveja ja gladiaattoritaisteluja. Sitä vartenhan poliitikot ovat keskuudessamme.

Käyttäjän toimikankaanniemi kuva

Vaikka asia alkaa olla loppuun kaluttu, vielä muutama kommentti.

En loikannut mihinkään puolueeseen, vaan jäin puoluepoliittisesti sitoutumaksi.

On kysytty, mikä on minun seuraava siirtoni. Siihen en osaa vastata. Suunnitelmia ei ole. Kunnallisvaalit ovat tasan vuoden kuluttua. Olenko ehdokkaana vai en? Jos hallituksen kuntauudistus etenee ja seuraavalla vaalikaudella on tehtävänä vain Uuraisten peruspalvelujen alasajoa, ei se innosta. Tällä tiellä nyt ollaan. Kuntakapina, jossa on mukana myös kokoomuslaisia, demareita ja kd-läisiäkin, saattaa kuitenkin panna hallituksen mietteliääksi. Jos olen valmis kunnallisvaaliehdokkaaksi, puoluetta, joka ottaisi tai jonka listoille olisin valmis menemään, ei tiedossani ole.
Seuraavat eduskuntavaalit on 3,5 vuoden kuluttua vuonna 2015. Aikaa on paljon. Niitä en ole edes ajatellut. Onhan tuota ikääkin karttunut (61 v). Vaikka terveys on nyt hyvä, ei ole varmuutta, onko se vielä vuonna 2015 ja sen jälkeiset neljä vuotta.

Kun on 24 vuotta takana eduskunnassa, ministeriys ym, ei "happamilla pihlajanmarjoilla" ole mitään tekemistä ratkaisuni kanssa. En ole katkera enkä pettynyt. Kansa käytti valtaansa ja antoi lopputilin ja sillä selvä, pulinat pois.

Yksi asia on varma: en ole korvaamaton. Elämäni jatkuu ja olen siihen nyt hyvin tyytyväinen. Isänmaan asiat eivät ole hyvin ja se murehduttaa mieltäni syvästi.

KD:n sisällä en olisi kyennyt vaikuttamaan enää yhtään mihinkään. Kertaakaan hallitusneuvottelujen jälkeen ei minulta ole kysytty mielipidettä mistään asiasta. Ei ole toki tarvinnutkaan. Vastuussa olevat hoitavat asiat niinkuin parhaaksi näkevät. Minun kokemukseni on jo vanhentunut. En ole tästäkään katkera.

Olin hallitusneuvotteluissa puoluesihteeriryhmässä sijaisjäsenenä. Yritin sisukkaasti ajaa vaalijärjestelmän uudistamista oikeudenmukaiseksi. Sdp:n Jungnerille ei mikään käynyt. Vain vihreiden Laturi oli kanssani samaa mieltä, mutta voimamme ei yhdessäkään riittänyt saamaan ratkaisua aikaan. KD:n johto ei halunnut tehdä tästä kynnyskysymystä (ei myöskään vihreät). Niinpä vaalijärjestelmä jäi sopimatta.

Vaikuttimiani on kyseenalaistettu ja ymmärrän senkin. Aina on niitä, joiden lähtökohta on se, että kieroilu ja katkeruus on ainoa vaikutin. Ovat täysin väärässä.

Blogikirjoitukseni otsikko "KD käänsi takkinsa - minä en" kertoo totuuden.

Kiitos kaikille sekä moitteista, kritiikistä että myös myönteisistä ajatuksista. Hymyillään, kun tavataan - tämä koskee myös ystävääni Asmoa!

Käyttäjän juholaatu kuva

"Vastuussa olevat hoitavat asiat niinkuin parhaaksi näkevät. Minun kokemukseni on jo vanhentunut."

Tuo "vanhentunut" taisi jo mennä vähän liioittelun puolelle :-). Et kai tarkoita, että nyt vallalla oleva tapa tehdä politiikkaa olisi parempi kuin se tapa tehdä politiikkaa, jota itse edustat. Ehdotan että otetaan askel takaisin. Tai siis eteenpäin kohti tulevaisuutta, nykyisestä tavasta parempaan, selkeäsanaiseen, äänestäjiä kohtaan suorempaan ja taloudellisesti vastuullisempaan ja stabiilimpaan suuntaan.

Käyttäjän ilkkahyttinen kuva

On ylen helppo täällä populistisen sopulilauman jälkiviisastella toinen toistaan toistaen - itse asiahan on heillä ihan OK ja "pläkkiselvä", ei siinä mitään - nyt jälkeenpäin, kun on ns. "kurat jo housuissa"...

Koska Suomi on jo vaihdettuine 'markkoineenkin' EU:ssa, mikä on sille tilanteelle nykyisine 'oheistuotteineen' korjaavien toimenpiteiden vaihtoehto: ainoa vaihtoehto on yrittää pelastaa se mikä vielä pelastettavissa on - kuten KD:kin omalla postillaan hallituksessa vastuullisesti tekee. Siinä on Päivi Räsäsen johtoisen KD:n selkäranka - terveisiä vaan Sauli Ahvenjärvellekin! Samaa ei voi sanoa jälkijättöisestä Toimi Kankaanniemestä, hänenkin pelkästä politikoinnistaan.

Yleensä kun jotain asiaa kritisoidaan, esitetään sille rakentava vaihtoehto, mieluummin aiempaa parempi.

Keskusta yrittää nyt pelastaa vain nahkansa oppositiossa, vaikka oli aiemmin itse hallitusvastuussa ex pääministeri Mari Kiviniemen johdolla tässäkin vaikeassa asiassa.

Soinillakaan ei ole esitettävänään mitään tilanteesta pelastavaa vaihtoehtoa, ei vaikka muodostaisi piankin enemmistöhallituksen. "Suomi pois EU:sta ja markka takaisin". Ovatko he kenties unta nähneet tai ennustajaeukolla käyneet? - No, kova yritysrutina ainakin häneltäkin muiden säestämänä kailoaa vähän joka asiasta, vaikka EU olisi jo natisemassa liitoksissaan, ainakin saranat jo hajoamassa itsestäänkin sen ovipielistä. "Yks kakkaa, kaks kakkaa, on lasten kutsut nää"...

P.S. En ole 'nuoleskelemassa' KD:hin - entä Toimi Kankaanniemi PerSuohin?...

Käyttäjän reijotossavainen kuva

Kankaanniemi osoitti moraalista ryhtiä. Hän sopii esimerkiksi myös muille kristillisdemokraateille.

Pidän todennäköisenä, että tulevissa vaaleissa näitä toimikankaaniemiä löytyy aika paljon lisää...

Koskaan aikaisemmin en ole Tossavaisen sanomaan täällä yhtynyt, mutta nyt yhdyn. Kun Perussuomalaiset vielä pitävät oman ryhtinsä, tästä voi vielä jotain tulla. Jos ei muuta niin sanomista.;)

Käyttäjän petrirautiainenpuheenvuorouusisuomifi kuva

Perussuomalaisten ryhti on yksi heidän vahvimmista valttikorteista muihin puolueisiin verrattuna. Mikä tahansa puolue voi ryhdistäytyä samalla tavalla syömättä lupauksiaan niin halutessaan. Se tuottaa pitkällä aikajaksolla tulosta.

Käyttäjän Aapok kuva

Ilman muuta, esimerkkinä moninkertaiset rikolliset Niiko ja Hakkarainen, sarkastisen anti-rasistisen pamfletin ja tuomion saanut sivarisaivartelija ja aidosti demokratiavihamieliset Hirvisaari ja Niinistö. Siinä meillä rehtejä ja moraalisesti meidän muiden yläpuolella olevia persuja kerrakseen.

Aapo, tulit taas miehekkäästi esiin haukkumaan perussuomalaisia. En nyt puutu sisältöön, ainoastaan sinuun.

Olet melkoinen paskahousu, nurkan takaa nimettömänä huutelet voimakkaita mielipiteitäsi kansanedustajista. Olet kuin pikkupoika soittelemassa naapurin sedän ovikelloa ja kun ovi avataan olet jo pusikossa hihittelemässä. Tule esiin kuin mies (tai nainen)!!

Käyttäjän Aapok kuva

Korjaa sauli toki, jos tekstissäni oli joku virhe?

Hyvä Aapo, kirjoitit ainakin nimesi väärin ja kun noin paljon menee pieleen ei sisältöön voi edes puuttua.
Vaikka kysessä on subjektiivinen mielipiteesi ja sinulla on oikeus siihen, on minulla oikeus myös olla hyväksymättä sitä!

Että silleen, jokos otetaan pikkuneiti toiset...

Minun kässitääkseni tämä viime vaalikaudella hylätty uudistus hyllytetiin,mutta vaalipiirien lukumäärä vähenee 2 lla .Perustuslain takia pitää olla vähintään 12 vaalipiiriä.Hallitus esittää perustuslain muutosta mutta se vaatii kahden eduskunnan hyväksynnän.Tulevaisuudessa vaaliiirejä on siis vielä vähemmän,Mikä parasta äänikynnystä ei tule

Käyttäjän juholaatu kuva

Valitettavasti vaalipiireissä on piilevä äänikynnys, jonka suuruus vaihtelee vaalipiirin koon mukaan. Hallitus aikoo ilmeisesti pienentää Uudenmaan vaalipiirin kokoa, mikä nostaisi nyt alimman piilevän äänikynnyksen korkeammaksi. Uudenmaan vaalipiiri on tarjonnut joillekin puolueille tien eduskuntaan. Nyt tuotakin tietä ollaan ilmeisesti sulkemassa. Tässä mielessä äänikynnys siis kasvaa.

Jos suhteellisuus toteutettaisiin hyvin (ja äänikynnyksiä ei olisi), (noin) yhdellä kahdessadasosalla eduskuntavaalien äänistä pitäisi irrota yksi edustajapaikka.

Käyttäjän henry kuva

Asmo!
Kirjoituksesi on sangen alhainen: Vihjailet katkeruudesta jota en kuitenkaan löydä mistään Toimin kirjoituksista, et uskalla näyttää missä Toimi on toiminut väärin, etkä kehtaa sanoa että hän oli neuvottelijoiden avustaja, vaan vihjailet "että kyllä hän tiesi".
Et myöskään vastaa kommentti-kysymyksiin, vaan pakenet vastuuta kirjoituksestasi silläkin tasolla.

Tärkein:
Et kehtaa kertoa, että samoin kuin Vasemmistoliitossa, koko hallituskuvio oli oman puolueen johdon junttaamisen ja kieroilun tulos.

P.S. Teille jää puolueestanne samanlaiset savuavat rauniot kuin Vassareillekin.

Henry

Käyttäjän jukkajrintala kuva

"On ymmärrettävää, että Toimi Kankaanniemi on henkilökohtaisesti pettynyt kun ei päässyt jatkokaudelle eduskunnassa."

Huoh. Aika lapsellinen ad hominem, kun ei Kankaanniemen rehellisyyttä kestetty. Samanlaisia selittelijöitä löytyy nyt Vasemmistoliitosta.

Mielestäni Eurotukipakettikannasta on turha syyttää KD:tä, vaikka toki KD käänsi takkia tässä asiassa.
Fakta on se, että voimakkaimmin puolesta ovat KOK, VIHR ja RKP + vaalien jälkeen takkia kääntänyt SDP, joka on 106, eli enemmistö. Lisäksi Vasemmistoliitto on kääntänyt takkia, vaikka äänesti Portugali-pakettia vastaan. He ilmeisesti äänestävät Kreikka-tukipaketin puolesta, kuten koko muu hallitus.
Suomen kanta EU-tukipaketteihin muuttuu, sitten kun SDP:N kanta muuttuu takaisin kriittiseksi. Nyt heidän vakuuksensa eivät ole riittäviä.
KD+VAS ei vaikuta tähän kantaa, mutta jos KD jättäisi hallituksen, hallituksen kaatumisen olisi erittäin lähellä, koska Vasemmistoliitto on erittäin löyhässä hirressä hallituksessa. He ovat tehneet monta takinkääntöä.
KD:n piti mennä hallituksiin, koska muuten sukupuolineutraali avioliittolaki olisi hallitusohjelma, nyt laki ainakin viivästyy ja toivottavasti KD torjuu sen kokonaan.
Jos laki uhkaa mennä läpi, toivon, että KD uhkaa hallitusta erolla.
Silloin heillä ei ole halllitusohjelmassa enää juurikaan omia asioita, paitsi aborttitiukennusideat + kriittisempi maahanmuuttolinja, mistä Päivi Räsänen on saanut erittäin paljon kiitosta eri keskustelupalstoilla. Näin sanon KD:tä vaaleissa äänestäneenä. Seuraavien vaalien puolueeseen en ota kantaa, muuten kuin se on KESK,KD tai PS.

Käyttäjän ilkkahyttinen kuva

Kiitos Tomi! - harvinaisen fiksut päätelmät - toivottavasti muutkin äänestäjät - päättäjät - huomioivat ne!

Käyttäjän petrirautiainenpuheenvuorouusisuomifi kuva

KREIKKA-LAINOISTA 60% TURPAAN? "ENEMMÄN"

Uusi-Suomi -lehti kirjoittaa, että sijoittajat varautuvat jo yli 60% luottotappioihin Kreikka-lainoistaan.

Tämä on saanut monet sijoittajat nostamaan varojaan pois pankkitileiltä ja lastamaan sijoitusrahastoihin sijoitetut varat sekä myymään pörssiosakkeensa tappioiden minimoimiseksi.

Sijoitus on käynyt tänä päivänä kannattamattomaksi keinoksi säästää, koska se ei epävakaassa talouden tilassa tuota kuin tappiota, koska yrityksillä ja rahastoyhtiöillä menee heikosti.

Uskottavuus rahastosijoituksiin on mennyttä, kun Suomea painaa miljardien eurojen velat ensi vuonna.

http://www.uusisuomi.fi/raha/116712-kreikka-lainoista-60-turpaan-%E2%80%...

Käyttäjän MariaRajakari kuva

Missään tapauksessa erovaiheessa edellisen puolueen rankka arvostelu ei ole taktisesti viisasta, todellisuudessa kukaan ei pidä siitä eikä se anna hyvää kuvaa. Olen hyvin surullinen Asmon tavoin Kankaanniemen toimintatavasta-

Taktisesta viisaudesta (mitä ihmettä se nyt sitten tarkoittaakaan tässä yhteydessa?) en osaa sanoa, mutta ainakin Kankaanniemi edustaa rehellisyyttä ja suoraselkäisyyttä. Toisin kuin esimerkiksi Maanselkä.

Todellisuudessa erittäin moni pitää Kankaanniemen ex-puoluetta kohtaan kohdistuneesta arvostelusta ja se todellakin antaa hyvä ja suoran kuvan siitä, miten periaatteet myydään kunhan vaan saadaan valtaa.

KD:lla tulee olemaan tiukka paikka seuraavissa vaaleissa.

PS. Vilkaisin YLE:n eduskuntavaalikoneesta mitä muuan Maria Rajakari ilmoitti kysymykseen "Suomen kuuluu jatkossakin tukea taloudellisesti ahdinkoon joutuneita EU-maita". Rajakari ilmoitti, että "Täysin eri mieltä".

Onkohan Rajakari vieläkin täysin eri mieltä?

Käyttäjän VILENIN kuva

Rajakari on niitä joiden mielipide vaihtuu aina puolueen valtavirtaan sopivaksi, jos puolue yleensä jää henkiin niin tällaiset henkilöt tulevat palkituiksi.

Kirjoita uusi kommentti

Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja